News aus dem Departement Geschichte

Kreis Italy

/ Forschung

Georg Kreis: Why Italy Was for Europe - On the History of the 1989 Advisory Referendum

In June 1989, a referendum showed overwhelming support for European integration among Italian voters. A new book by Prof. em. Dr. Georg Kreis examines the events leading up to the vote.
Barber

/ Forschung

Alan Cohen, Tanja Hammel, Jasmin Rindlisbacher (Eds.): Mary Elizabeth Barber. Growing Wild

The Correspondence of a Pioneering Woman Naturalist from the Cape
President Gerald R. Ford and Soviet General Secretary Leonid Brezhnev Raise Their Glasses in a Toast Following the Signing of the Final Act of the Conference on Security and Cooperation in Europe (CSCE), in Helsinki, Finland

/ Forschung

Bewilligte Förderung von drei Basler Kooperationsprojekten mit Russland!

Das "Leading House for Russia and CIS Region" der Universität Genf bewilligt gleich drei Basler Kooperationsprojekte mit Russland.

/ Forschung

Warum verschweigen Schweizer Schoggi-Konzerne die Sklaverei?

Andrea Franc und andere Forschende blicken auf die koloniale Vergangenheit und Weiterführung der kolonialen Muster in der Schokoladenindustrie.
Mefloquine

/ Events

Join us for a screening of the documentary “Mefloquine: The anti-malarial drug investigation” on November 4

The film will be followed by a moderated discussion among others with filmmaker Cailean Watt, Dr Remington Nevin (Quinism Foundation), Swiss journalists Rolf Käppeli and Max Schmid.

/ Forschung

URIS-Fellowship «Die Ukraine und Europa im Wandel»

Die Initiative „Ukrainian Research in Switzerland“ (URIS) schreibt für das Herbstsemester 2021 und das Frühjahrsemester 2022 je ein URIS-Fellowship für einen sechsmonatigen Forschungsaufenthalt an der Universität Basel aus.
Jeder Frau ihre Stimme

Das Buch zum Frauenstimmrechtsjubiläum

Historikerinnen erzählen, was seit 1971 passiert ist - mit Beiträgen von u.a. Caroline Arni und Anja Suter
Maximiliane Berger